Randstad Data

Magazine

12/02/2013

Basisvormgeving ontwikkelen › Beeldconcept/redactie › Opmaak

Randstad ‘data’ is een relatiemagazine voor de vele bedrijven waar Randstad uitzendkrachten aan levert. Het doel van ‘data’ is het profileren van Randstad als deskundige in arbeidsmarktvraagstukken. Op het moment dat ik de vormgeving van de data overnam, was het blad gevuld met foto’s van arbeidsmarktdeskundigen en uitgebreide beeldcollages. Ik ontwikkelde een nieuw associatief beeldconcept voor de onderwerpen over de arbeidsmarkt en daarnaast bracht ik rust in de lay-out. Geen portretten van hoogleraren en staatssecretarissen meer. In plaats daarvan vroeg ik bijvoorbeeld bij het thema ‘coaching op de werkvloer’ de bekendste sportfotografen hun favoriete foto van een coachingsmoment op te sturen. Ik kreeg de prachtigste beelden opgestuurd van o.a. de laatste bokswedstrijd van een moegestreden Mohammed Ali die nog een laatste keer wordt opgepept door zijn coach. Bij het thema’ commitment’ zocht ik een fotograaf die een serie maakte over mensen en hun huisdier. Bij het het thema globalisering plaatste ik een serie onthutsende foto’s van wereldtourisme van topfotograaf Martin Parr. Het werd visueel een mooi blad met heldere typografie en uit onderzoek bleek dat het daardoor beter gewaardeerd en gelezen werd.