Rabo-Mobiel

Branding en middelen

11/02/2013

Positionering en advies › Communicatiemiddelen en verpakkingen ontwerpen › Inspiratievoorbeelden en guidelines ontwikkelen

Vanaf de start van Rabo Mobiel vroeg de Rabobank om in kaart te brengen hoe de Rabobank huisstijl voor de telecommarkt kon worden ingezet. Het was voor de Rabobank essentieel dat de uitingen van Rabo Mobiel duidelijk ‘Rabo gebrand’ zijn. De combinatie van mobiel bellen en mobiel bankieren was nieuw op de Nederlandse markt en de mogelijkheden zijn ook nu nog volop in ontwikkeling.

De telecommarkt kent zijn eigen dynamiek: belbundels, gratis toestellen, diverse doelgroepen met specifiek belgedrag. De vraag was hoe een unieke propositie (bellen en bankieren) te combineren met de dynamiek van de telecommarkt. In dialoog met communicatiemedewerkers van Rabo Mobiel werkte ik aan de uitwerking. Daarbij koppelde ik als adviseur terug aan Rabobank huisstijlmanagement. Dit resulteerde in een adviesstuk met inspiratievoorbeelden voor branding, vormgeving en fotografie. Dit is de huidige basis voor de communicatiemiddelen van Rabo Mobiel.

Mijn rol

– Onderzoek naar de combinatie financiële- en telecommarkt. – Advies branding Rabo Mobiel. – Ontwikkelen van fotografieconcept. – Inspiratievoorbeelden voor advertising en middelen. – Ontwikkelen van een jongerenlijn. – Ontwerpen van diverse middelen zoals: verpakkingen, brochures, handleidingen, simkaart.